• 22.-24. mars. Ute-Fritid messe på Forum Expo. Vi stiller med klatretårn og ellers reklamere for speiderarbeid. Her trenger vi flere hjelpere, både speidere og foresatte.
  • 4.-5. mai. Natt i Naturen og Naturdagen. Lørdagen blir det aktivitetsdag for Oppdagere og Stifinnere. Dette er i stedet for tidligere års; Speiderdagen. På kvelden blir det grilling, leirbål og overnatting til søndagen. Mer info kommer.
  • 12. mai. Vårmesse for sportsbutikken Platou på Mosvangen Camping. Her stiller vi med kafedrift og klatretårn, samt utleie av telt til messe.
  • 31.mai – 2.juni. Oppdagercamp. Vi stiller med våre yngste som deltakere, og våre eldre som stab og hjelpere. Mer info kommer.
  • 15. juni. Trolljegerprøven i Sandnes. Her blir det en dugnad med grillkafe m.m. Her henter vi god inntekt til gruppa. Mer info kommer.
  • 16. juni. Utendørs gudstjeneste ved Speiderhuset på Tjensvoll. Tjensvoll kirke flytter sin gudstjeneste til speiderhuset. Mer info kommer.
  • 29. juni – 6. juli. Sommerleir med Dansk speidergruppe i Tyskland. Mer informasjon kommer.

Speiderskjorter m.m. Uburhedleren KFUK – KFUM speiderne ønsker at våre medlemmer etter hvert tar i bruk speiderskjorte og speiderskjerf på møter og aktiviteter. Speiderskjerf får våre medlemmer av gruppa. Ved tap eller skade, kan man kjøpe nytt. Speiderskjorter selges på nett gjennom speiderbutikken.no.

Sommeren 2019 ønsker vi å delta på leir i Tyskland sammen med våre danske speidervenner. Denne avholdes i Tydal, Tyskland 29.juni – 6.juli. Vi trenger en tilbakemelding etter hvert på hvem som blir med.

Pris leir er 1.500,- + reise .