Nytt i høst er at vi registrerer og gir poeng for god og riktig bekledning. De som samler nok poeng vinner en dagstursekk.

• 10.oktober. Speidermøtet har som aktivitet Kanopadling i Stokkavatnet. Vi samles på p-plass ved trafobygget Madlaforen. (Like nedenfor Shell Madlakrossen) Vi stiller med kanoer og redningsvester. Avslutter møtet samme plass.
  • 13. - 15. oktober. Friluftskurs for 5 – 7 klasse. Tjørn i Bjerkreim. Lær litt mer om hvordan klare seg utendørs. Påmelding 8.oktober. Pris kr.600,-. Deltakerinfo ved påmelding. Dette ble gjennomført i september, men grunnet påmeldinger fra flere grupper blir det flere omganger.
  • 21. – 22. oktober. JOTA – JOTI samling på Horve 2. Internett, amatør radio m.m . Speidere fra mange land søker kontakt med hverandre. Overnatting i telt. Vi ønsker å melde på en patrulje med en rover som reiseleder. Ole er i stab for samlingen.

Speiderskjorter m.m. Uburhedleren KFUK – KFUM speiderne ønsker at våre medlemmer etter hvert tar i bruk speiderskjorte og speiderskjerf på møter og aktiviteter. Speiderskjerf får våre medlemmer av gruppa. Ved tap eller skade, kan man kjøpe nytt. Speiderskjorter selges på nett gjennom speiderbutikken.no.

Sommeren 2018 ønsker vi å delta på Landsleiren til Norges KFUK KFUM speiderne. Denne avholdes like ved Stjørdal i Trøndelag 30.juni – 7.juli. Vi trenger en tilbakemelding etter hvert på hvem som blir med. Leiren har fokus på fremtiden og fremtidsvisjoner og har navn FUTURA 2018. Pris leir er 2.800,- + reise (fly T/R)kr.2000, = 4.800,- pr speider/leder.

Vi har mulighet til å forhånds reservere flybilletter til redusert pris, men må gi tilbakemelding innen fredag 6.oktober. Speidergruppa vil da betale et reservasjonsgebyr på kr.500,- pr billett.

Send en tilbakemelding om dere har en speider som har lyst til å reise på leir NÅ!